IMG_1910Jedeme veřejným taxi na autobusák v Chiang Mai a s Danem jedeme jako popeláři vzadu na stupínku a necháváme se ovívat teplým větříkem. V poledne vyjíždíme autobusem do Chiang Rai dále na sever. Je to pár hodin, ale i tak máme už zase hlad a tak se rozeběhneme do všech možných směrů a hledáme něco k jídlu. Nejúspěšnější jsem byl já s Di a Jurkem – narazili jsme na stánek, kde prodávají smažené a obalované kuřecí nugetky a krevety. Ten stánek pak navštívili skoro všichni. Já si koupil ještě trs banánů za 50 bátů, který se později stal terčem všeobecného posměchu.

IMG_1911Je 17h a vyzvedává nás tu chlapík z jednoho guesthousu v horách, který by nám mohl zorganizovaat několikadenní trek v horské džungli. Všichni hup na korbu velkého teréňáku a jedeme. Jak stoupáme, začíná nám být chladno, tak přibíráme vrstvy a po hodině se začínáme kochat okolní krajinou. Právě teď kolem nás rostou volně banánovníky s trsy. Závěrečné hodně prudké stoupání a jsme ve vesnici, kde přespíme a odkud možná vyrazíme na trek.

Vesnice se rozprostírá hned nad čajovými plantážemi a mají pokoje s krásným výhledem do údolí. Nakonec se rozhodujeme pro levnější variantu – budeme nasáčkovaní vedle sebe ve dvou pokojích na matracích na zemi.

Dáme pivko, trochu pálenky a vybíráme, jaký trek si dáme. Nakonec zvolíme ten třídenní, na který jsme měli od začátku spadeno, protože byl velmi pestrý a zajímavý. Průvodce má ale problémy se zády, tak se uvidí až zítra ráno, jestli s námi bude moci jít on nebo ho nahradí nějaký jiný.

Mají zde zajímavý způsob zapisování útraty na účet. Do notýsku pokoje si sami napíšete, co jste měli, pokud si objednáváte jídlo, tak to odnesete do kuchyně, kde vám to podle toho uvaří. Založeno na důvěře, ale tady to funguje.

Během večerního posezení jsem se naučil chytat kočky za krkem tak, jako to dělají šelmy. Ale pak jsem si promnul oko a objevila se jakási alergická reakce, tak se o mě Di pěkně postarala a dala mi do oka kapky i mastičku. Poučení nejen pro mně – Johnnyho – s neznámýma kočkama v odlehlých částech civilizace je lepší se nekamarádit 🙂