Ráno se probereme a na mobilu vidím SMSku od Zdeňka „Jsme v Sewardu.“. Tak oni to ještě včera zvládli! Klobouk dolů před nimi. My v mezičase skočíme na snídani a kafe na pumpě poblíž a vyrážíme dál. Koho to nepotkáme štrádovat podél cesty? Rovnou Austinovi stavíme a jedeme dál. Ten stan nemá, tak prý zalezl do spacáku a přikryl se nějakým igelitem. Nejen, že to je docela punkáč, ale i se s tímhle sympaťákem pěkně povídá.

View of Matanuska glacier in fall with red flowers

Stejně jako včera docela často stavíme kvůli focení, ale stojí to za to. Učaroval nám ledovec Matanuska v kombinaci s žlutavě zbarvenou krajinou. Zatímco se kocháme přírodou kolem nás, 100 metrů před autem nám přejde přes silnici losí rodinka a hned zase zaběhne do lesa na druhé straně. Austina vysadíme kousek za Palmerem, kde se silnice napojuje na George Parks Highway přesně na místě, kde jsem stopoval s Punkem cestou do Denali. Přejeme si vzájemně šťastnou cestu a my míříme dál na jih.

2014-09-10 at 12-10-15

Cestou do Anchorage sjedme z dálnice a stavíme. Z pana Punka se line divný smrad a tak nechápavě objdeme auto, otevřeme kapotu, ale nic. Nasedáme a jedeme dál doufaje, že dojedeme. V Anchorage nakoupíme zásoby jídla na 5 dní a zase pokračujeme, když se před námi začne otevírat Pacifický oceán. Silnice se kroutí podél něj až zmizí do vnitrozemí.

Pan Punk do kopců vyloženě funí, ztrácí rychle otáčky a tak nás někdy předjíždí i kamiony. Podle Austina to bude ucpaný palivový filtr (a později se ukázalo, že se nemýlil). Do Sewardu dojedeme odpoledne a poměrně snadno najdeme i Ivy a Zdeňka stan v kempu.

Pohled od kempu je nádherný. Padesát metrů od nás omývá pláž Tichý oceán, všude poletují racci a na druhé straně zálivu Resurrection se vypínají vysoké hory, jejichž vrcholky zahalují šedivé mraky.

People fishing salmon in Resurrection Bay in Seward

V Sewardu je populární rybolov, jelikož lososi z moře táhnou po řekách k místu, kde se narodili a rybáři toho náležitě využívají. Zkusili jsme párkrát nahodit, ale bez úspěchu. Iva se Zdeňkem se byli podívat v místním mořském světě a pak nás zavedli na místo kousek od kempu okupované rybáři. Jedním slovem. Jatka.

Po černé pláži se povalují hlavy ryb, rybáři používají trojhroté háčky a zasekávají je ve vodě s cílem lososa jakkoliv zasáhnout a vytáhnout ho třeba i za ploutev. Po pláži se válely zakrvavené ryby, které čas od času nadskočily v posledních snahách zachránit se, leč marně. Limit na rybáře bylo 6 kousků na den. Byl to hodně smutný pohled, který vedl většinu z nás k zamyšlení nad masným a rybím průmyslem.

2014-09-10 at 19-27-07

Zatímco jsme se dívali na jatka, dorazil i Punk se Šimonem a dokonce i Mates z Denali. To znamená, že jsme opět kompletní! Jak jinak to oslavit než návštěvou liquor storu a nakoupením něčeho dobrého na večer. V kempu jsme si postavili stany vedle Ivy a Zdeňka a začali vařit a popíjet. Nakonec z toho byla docela solidní párty, která končila ve tři ráno.