Budíček nás probudil v devět ráno, jdeme na vaječnou snídani v hostelu, kterou jsme dostali k ubytování zdarma. Dnes vyražíme na prohlídku Bangkoku – města, které se turistům příliš nelíbí a kterému se vyhýbají. Já jsem tam však ve svých různých cestovatelských epizodách strávil dohromady celkem 3 týdny a tak na ten lokální chaos nedám dopustit 🙂

20140107_131247Z hostelu jdeme pěšky k řece Chao Praya, kde v jednom z místních přístavů bereme loďku Chao Praya Express, která nás za 20 minut zaveze přímo do historického centra. Máme v plánu se podívat na královský palác, který se nutně musí líbit všem, bez výjimky. A taky že ano, je to pastva pro oči a hledáčky našich foťáků. Uvnitř komplexu je rovněž chrám Emeraldového Buddhy, ve kterém se na chvíli posadíme a nasáváme atmosféru místa. Jelikož je nyní v Thajsku zimní sezóna, Buddha, mnou nazvaný “malý-velký frajer” má na sobě plášťenku, aby mu nebyla zima. Ve 35°C je to pro nás středoevropany trochu nereálná situace…

Dále se jdeme ještě podívat do poblízkému chrámu Wat Pho na sochu snad nejdelšího 43 m ležícího pozlaceného Buddhy na světě.

Ještě před prohlídkou Wat Pho jsme si zašli do naší první „nudlárny“ na rybí polévku, červenou a bílou. Byla velice chutná, jak jinak, i když je nutno říct, že někteří si teprve zvykají na nové neznámé chutě. Taky jsem je učil, jak jít nudle hůlkama, ale všichni ten kunšt pochopili docela rychle, pamatujte, hlavně držet hůlky lehce, nenásilně.

20140107_141713Když jsme vyšli z chrámového komplexu chtěli jsme se svézt tuk-tukem (motorka s korbou pro 3-4 cestující), ale 300 bátů za jedno vozítko byl velký turistický rip-off, tak jsme šli raději pěšky, nebylo to zas až tak daleko. Měli jsme v plánu se přesunout na ulici Khao San, takového turistického mini-ghetta, kterou opravdu nemusím, ale lidi si potřebovali dokoupit pár věcí a tam je dobrý výběr.

Než jsme se tam však dostali, museli jsme přejít čtyřproudovou ulici za, podle mně, docela pomalého provozu, protože přechod tam jaksi nebyl. Jelikož jsem na tyto situace zvyklý a vím, že v Thajsku přejít ulici není žádný problém, vyrazil jsem stabilní rychlostí vstříc osudu a zbytek za mnou. Netušil jsem však, že pro ostatní, kteří jsou zvyklí jen na české řidiče to bude takové psycho :-). Samozřejmě všichni to přešli v pohodě, rozdýchali to.

Na Khao San jsme si nejdřív dali pivo v jednom baru, protože byl pařák a pak lidi měli hodinku na dokoupení svých věcí a výměnu valut. Když jsme se opět setkali, zjistili jsme, že máme hlad, tak jsem je vzal o dvě ulice dál do pouličního bufetu, který znám z minulosti, kde mají navařených přibližně 30 jídel, tedy stačilo poukázat na jídlo a hned se servírovalo. Jídlo výborné a pálivé jako vždy, někteří tyto chutě vstřebávají pomalu. Na důkaz, že čili pálí dvakrát si však budou muset ještě počkat, hahaha…

Chceme se přesunout zpátky na hotel a tak dávám na výběr, buďto stejná cesta přes řeku jako předtím, nebo tuk-tukem. Všichni jsou pro tuk-tuk, tak stopuju a vyjednávám cenu za převoz z Khao San do Silomu. Podaří se nám vyjednat cenu z 300 na 150 bátů za jeden tuk-tuk, musíme však mít dva, toho druhého si odchytíme za stejnou cenu taky snadno.

Jedeme docela dlouho, snad půlhodinu. Náš řidič je vtipálek a neváhá nám ukázat své řidičské umění: minislalom a jízdu na zadním kole, což v případě tuk-tuku je velká prdel.

Skybar Sirocco

Na hostelu si dáváme sprchu s pudrováním, panáka a krátký oraz a vyrážíme se podívat na večerní Bangkok. Neznám lepší místo v Bangkoku, ze kterého se dá vnímat puls večerního velkoměsta než z open-air Sky Baru Sirocco, který je umístěn na 65. poschodí pětihvězdičkového hotelu Lebua. Kdo viděl film Pařba v Bangkoku se může podívat, kde přesně jsme byli, hotel Lebua má tu zlatou kopuli. Nedostali jsme se nahoru všichni, protože Petr a Oňa podcenili přípravu, neměli nebo nechtěli se oháknout tak jak vyžaduje dress-code hotelu. Marně jsem přesvědčoval obsluhu, že Petr je náš ruský bodyguard a že ho tam musí vpustit v klapkách a tilku. Zážitek pro všechny ostatní byl zcela jedinečný. Kdo neviděl, nepochopí. Snad se tam vrátíme na drink v celé sestavě před odletem domů.