Probouzíme se okolo sedmé ranní. Za hodinu nás vyzvedne Jack. Tak ještě ležíme a ve chvíli, kdy začneme vylézat ze stanu a balit se začíná pršet. Zákon schválnosti skutečně existuje. V osm vyjíždíme do 30 mil vzdáleného Anchorage, kde strávíme poslední noc v Base Camp hostelu, kde začalo naše třítýdenní dobrodružství.

Hodíme si tam věci a rovnou jedeme do centra udělat nákupy dárků a suvenýrů a odpoledne si každý trávíme po svém, převážně koukáme na počítači na fotky z cesty. Poslední večer na Aljašce si žádá poslední párty, tak bereme growlery a necháme je naplnit v místním liquor storu „přísným“ aljašským pivem.

Šli jsme je koupit s Ivou, ale neprodali nám je. Nechal jsem si pas na pokoji a měl jsem s sebou jen řidičák a ten jim nestačí. Dokonce ani fotka pasu v telefonu je neuspokojila, a tak jsem se musel vrátit na pokoj pro pas a jít zpátky do obchodu. No, komedie.

2014-10-06 at 09-44-49

Jack s náma v Anchorage zůstala a hrajeme na hostelu karty a kdo prohraje, musí mít příští kolo na hlavě losí čepeček. Nasmáli jsme se a okolo půlnoci šli spát.

Ráno snídaně v Jackie’s Place, kterou jsme si tolik oblíbili a byl tam i náš milí číšník z Havaje, tak jsme ho požádali o fotku a jak rád se s námi vyfotil 🙂

Z hostelu jsme okolo oběda vyrazili autobusem na letiště. Tentokrát se odlétalo z jiného terminálu než při cestě sem, ale toho jsme si všimli a v pohodě doletěli do Evropy. Ve Frankfurtu jsme se rozloučili se Šimonem, který pokračoval do Lucemburska a my s Lufthansou letěli do Prahy.

2014-10-06 at 09-44-51

Náklady a nový termín

Expedice je tímto u konce a já chci všem účastníkům poděkovat za prima tři týdny. Věřím, že na tuhle cestu dlouho nezapomenete a byli jste spokojení. Myslím si, že jsme toho stihli opravdu hodně, celé v pohodovém tempu, a zážitky byly silné. Celkové náklady na místě byly okolo 17500 Kč (tj. 875 Kč/den), letenka nás vyšla na 22800 Kč a celá třítýdenní expedice na Aljašku i s průvodcovskými službami vyšla na 55000 Kč.

Expedici jsem chtěl znovu uspořádat v září 2016, ale už teď evidujeme velký zájem a je tak šance, že změním termín už na září 2015. Program trochu pozměním (chtěl bych, abychom strávili více času na jihu) a nejspíš si tam i půjčíme auto, protože místní autobusová doprava by byla vzhledem k nekomfortu neúměrně drahá a nyní s autem od Punka to bylo fajn – člověk má větší svobodu a půjčení auta není o tolik dražší než autobus. Zbytek lidí bude opět stopovat, to se ukázalo jako fajn prvek našeho cestování a někdy více lidí stopovalo než jelo autem 🙂

Jestli máte k Aljašce ještě nějaké dotazy, na které v zápiskách nezazněly odpovědi, tak napište do komentářů nebo na Facebooku. A třeba někdy naviděnou na expedici 🙂