Ráno si domlouváme se dvěma Poláky, kteří tam taky spali, že do Marrakéše pojedeme společně. 6 lidí a řidič, my 4 vzadu, Poláci vepředu, nasáčkování do starého mercedesu ze 70. let. Taxikář chtěl 300 dirhamů, takže rozjíždíme zaběhnutou rutinu, my 200, on 300, pak sleví na 250, my pořád 200, sundáváme baťohy, jakože máme čas a že si počkáme na konkureční taxík, on to psychicky nevydrží a tak jedeme za 200.

V Marrakéši se stavíme do našeho bývalého hotýlku, ale jenom se kouknout na internet a napsát pár e-mailů. V plné polní jdeme přes náměstí a suky na Bob Dukkala, odkud jezdí busy do Quarzazat, místního Hollywoodu a filmového kasbahu Ait Benhaddou.

Chrotáme blahem u kebabuCestou si všimnu kebabárny, kebab sice za 18 dirhamů, což je docela dost, ale stojí to za to. Perfektně okořeněná směsice kuřecího a mletého masa, klobásek, cibule, vajec a játýrek. Všichni chrochtáme blahem.

Do Quarzazazt přijíždíme už po setmění, jdeme na rychlou večeři a čaj do místní restaurace, kde si ještě přikupujeme dvě chlebové placky na ráno ke snídani. Bereme taxíka za 100 dirhamů do 32km vzdáleného Ait Benhaddou, jede s námi i klučina, který nám chce prodat nějakou túru, ale s díky odmítáme.

Po příjezdu se jdeme za vesnici utábořit, najdeme si pěkné místečko, spíme pod širákem u koryta bývalého potoka. Ráno si v něm děláme přírodní ohýnek, vaříme čaj a děláme snídani. Rozhodujeme se, jestli se jít podívat na ten turistiký renovovaný kasbah Ait Benhaddou, nebo na jiný, neopravený, cca 7 km dál po silnici u vesnice Tamdaght. Jednomyslně vítězí varianta č. 2 a tak si to šlapeme ve vedru, sem tam se ještě „zahřejeme“ lokem pálenky.

Starý neopravený kasbah

Kasbah se mi líbí, pač je umístěn na takovém vyvýšeném místě, nad palmovým hájem. Jdeme ještě do centra vesnice zkouknout, co se tam děje. Hned si ale všimneme nápisu Salon de The, neodmítáme a jdeme na kafe, krásné zátiší.

Je čas se přemístit zpátky do Quarzazatu, protože večer musíme být v Zagoře a tak stavíme místní pickup s otevřeným nákladním prostorem, který je určen pro převoz lidí. Někteří si sedají na minilavičku, já stojím u zábradlí vepředu a nechvám se unášet 60 km/h rychlostí. Řidič nás vyhodí u silnice Marrakéš-Quarzazat, odkud bereme dašího taxíka na autobusák, odkud nám ve 2 hodiny jede 4 hodinový bus do Zagory.

Tam se střetáváme s kamarádem Hichamem a dalšími 2 turisty, kteří taky chtějí do pouště. Dáváme čaj a zase nasedáme na bus, tentokrát ten finální, do M’Hamidu, kam přijiždíme kolem 22h. Jdeme k němu domů na čaj a na výborný tajine, který připravila jeho mamka. Později se přesouváme do kempingu, kde nám místní nomádi zpívají a hrají na bubny do 2h do rána. Zítra začíná další fáze expedice, 3 denní putování na velbloudech z M’Hamidu k velkým dunám Erg Chigaga –  asi 60 km saharskou pouští.