Vztah k cestování a poznávání jiných zemí a kultur získal díky tátovi, i přes to, že vyrůstal v době komunismu. A tak již jako malý kluk zažil s rodiči vzrušující cestu škodovkou 105 na Krym k Černému moři. Poté, co v mládí procestoval většinu zemí východoevropského bloku, jako zázrakem rodiče získali výjezdní doložku a prázdniny strávil na cestách po západní Evropě a Skandinávii. Dodnes má zážitek z toho šoku a poznání, že je všechno jinak, než jak se ve škole vyučuje.

Nejlepší čaj na světě ochutnal Luboš v Cameron Highlands, Malajsie

Po studiích na VŠE odletěl na půl roku do USA, Kanady a Mexika. V Severní Americe ho nejlepší kamarád z dětství žijící v Edmontonu nakazil vášní k trekingu. Ve Skalistých horách, na lesní pěšince se potkal s medvědem baribalem. Věděl, že utíkat nesmí, a tak se jen modlil. Naštěstí si šelma svůj útok rozmyslela a šla jinou cestou. V Mexiku zažil přestřelku drogových kartelů, přesto by se tam rád vrátil a poznal tuto zemí více.

Udržet tác na hlavě v chůzi není žádná legrace. Rangun, Barma

Pracoval ve finančních institucích, než poznal, že práce v korporátech není nic pro něj. A tak začal podnikat a především se stal pánem svého času, aby měl možnost kdykoli se sbalit na cestu. Kromě celé Evropy procestoval brazilské pobřeží, opakovaně USA, severní Afriku, Rusko, Ázerbájdžán, Kazachstán, ale především mu učarovala jihovýchodní Asie, kam se posledních 10 let pravidelně vrací. Mezi jeho nejoblíbenější země patří Thajsko, Kambodža, Barma, Malajsie a Indonésie, naopak k srdci mu moc nepřirostla Čína a Vietnam.

Věří, že všechny situace, které se nám v životě stávají, mají svůj důvod. Proto když se mu porouchala večer v kambodžské džungli motorka a oprava se protáhla do druhého dne, pochopil smysl defektu. Strávil úžasnou noc v chatrči s místními, kdy dorozumívacím jazykem byly ruce a nohy. Nebrání se žádnému dobrodružství a tak třeba poznal, že žvýkání betelu s Barmánci má něco do sebe. Několikadenní trekking pralesem za původními obyvateli Malajsie, kmenem Orang Asli, ho přesvědčil o tvrzení, že i cesta je cíl. Tento cíl se bohužel již stal turistickou komercí.

Meditace v klášteře Wat Pa Tam Wua, Thajsko

Luboš je životní optimista, který nikdy nešetří úsměvem. Baví ho nacházet neznámá, turisty neobjevená místa a zažívat tajemné vzrušení ze setkání s domorodci. Tím nakazí na svých expedicích i vás.

Zbožňuje ranní běh na prázdných plážích, pocit svobody a volnosti ze sedla na skútru, svou cestu si však dokáže bez váhání proklestit i betonovou džunglí jako je Bangkok či Kuala Lumpur.

I když neumí moc zpívat, na večírcích rád strhává cizince i místní ke zpěvu národních písní. Říká, že kdo se ráno nestydí, jako by se včera nebavil.

Na druhou stranu je mu blízký buddhismus, k jeho nejsilnějším zážitkům patří pobyt v buddhistickém klášteře na severu Thajska. Tady poznal, jak se odpoutáním od materiálního světa a pravidelnou meditací dá dojít k euforistickým pocitům vnitřního štěstí. Věří, že účastníky expedice přesvědčí o tom, že nemá smysl trápit se minulostí ani budoucností, když opravdový život se odehrává tady a teď.

Starobylý Bagan v Barmě patří mezi Lubošovo nejoblíbenější místo

Kromě cestování je jeho obrovskou vášní sport. Miluje moře, ale není příznivec válení se na pláži, pořád vymýšlí nějaké aktivity.  Nejraději dává dohromady partu, aby si mohl zahrát beachvolejbal. V Thajsku i Barmě si s oblibou zahraje s místními na ulici Sepak Takraw, což je nohejbal s proutěným míčkem.

Je přesvědčený o tom, že cestování nás učí vážit si toho, co máme. Zbavuje nás předsudků nejen vůči navštíveným zemím ale i předsudkům vůči vlastní zemi. Cestovat znamená poznávat a poznávat znamená přemýšlet. O svých cestách pořádá cestovatelské přednášky.

Jeho životní krédo je CARPE DIEM. Mluví plynule anglicky, domluví se rusky a německy.

Odprůvodcované expedice

Malajsie a Singapur – leden 2024, únor 2024

Expedice doporučuji aktivním a samostatným lidem, které jsou týmoví a mají rádi dobrodružství.

Michaela B.

Se Zirhamií jsme poprvé byli v Thajsku – průvodce Jurek nastavil velice vysokou laťku – profík každým coulem a úúúžasný člověk. A protože se nám expedice moc líbila, volba byla podruhé jasná – Malajsie s Lubošem. Luboš, je naprosto skvělý, pohodový chlap, který nejenže nezkazí žádnou srandu, ale on navíc vymyslí takové „ptákoviny“, že si řekneš…. ne, do toho nejdu.! Ale jdeš a rozhodně nelituješ!! Díky němu máme super zážitky a vzpomínky. Řekl nám spoustu informací o téhle zemi i lidech, zajímavosti a troufnu si říct, že na každém místě, které jsme navštívili nám ukázal maximum. A že to s námi neměl Luboš vůbec lehké ukazuje i to, že části z naší skupiny na přestupu uletělo letadlo, pak zas v Singapuru jeden pár ztratil pasy…. s tím vším se Luboš musel potýkat, ale vše zvládl bravurně a s úsměvem na tváři. Takže Luboš by měl dostat metál a Malajsie určitě stojí za poznání.

Lenka Bejčková a Stanislav Sehnal

Kambodža – listopad 2023

Luboš je v Kambodži,jako doma a připravil nám ochutnávku toho nejlepšího,co tato země nabízí a naše putování okořenil četnými poznatky z kambodžské historie.Celá expedice byla perfektně připravená,Luboš si vždy poradil s nenadálými situacemi a elegantně je vyřešil. Je to člověk do nepohody,se kterým bych vyrazila kdykoliv znovu.

Kateřina

Byla to moje první expedice se Zirhamií a byla skvělá. Myslím si, že nebude poslední. Aby jsme měli nezapomenutelné zážitky z Kambodži se postaral nejen Luboš, ale i všichni ostatní zúčastnění. Luboš s námi měl neskutečnou trpělivost a s klidem odpovídal na stále se opakující dotazy a pokaždé věděl jak poradit. Jeho zkušenosti a zážitky jsou nenahraditelné. Zprvu jsem měla obavy, co mě čeká. Ale zpětně nelituji ani jedné minuty. A jsem neskutečně ráda za své rozhodnutí jet se Zirhamií.

A. P.

Celá expedice – dovolená – byla jedním slovem super. Expedice byla poskládaná skvěle tak, že si na své musel přijít zkrátka každý. Od každého něco – památky, města, příroda, hory, moře, lodě, tuktuky, motorky, džungle, vůbec nebyl čas se ani chviličku nudit. Luboš Beňo – náš průvodce byl skvělý – zábavný, milý, vstřícný, ochotný řešit každou věc i kdejakou prkotinu. Nebránil se ani drobným lumpárničkám . Na druhou stranu nikoho k ničemu nenutil, tudíž na své si mohli přijít i individualisté. Velice ráda se se Zirhamií zúčastním nějaké další expedice. Dávám PALEC NAHORU

Marcela Krůtová z Pejru

Jordánsko – květen 2023

Úvodem bych chtěla podotknout. Nesnáším dotazníky, ale pro tentokráte udělám výjimku, protože si zaslouží pozornost. Každá moje cesta přináší zajímavé zkušenosti, ale co mi poskytla expedice do Jordánska s průvodcem Lubošem, je téměř nepopsatelná a vybočila ze všech mých počátečních představ. Program byl připraven s nejvyšší pečlivostí a starostlivostí o všechny účastníky. Mohla jsem absolutně vypnout a každý den prožívat naplno. Takový pocit bezpečí a sounáležitosti celé skupiny jsem ještě nezažila. Mohla jsem si hýčkat moje vnitřní dítě a radovat se kontinuálně. A o to tu jde. Není vůbec důležité, že jsem někde byla a něco viděla konzumně, ale jak mocný zážitek se ukotvil v mé mysli. Každému, kdo se na mne obrátí ,tak co Jordánsko, odpovím: To nejde ani vyprávět ,to musíte zažít. Vřele Vás budu doporučovat. Protože společnost ,která se obklopuje tak skvělými lidmi, drží v ruce nevyšší kartu.

Romana Bobková

Jordánsko byla pro nás jedna velká neznámá – pro nás prostě exotika. Na jednu stranu jsme se velmi těšili, na druhou stranu jsme si to neuměli představit (cestovat jen s batohem, ve společnosti nám doposud neznámých lidí, po zemi, kterou neznáme, nevědět před odjezdem, kde budeme spát, jaká tam je hygiena, jaké tam bude jídlo…). Doposud jsme cestovali jen tak „u nás“ a s cestovkami. Po návratu musím říct, že cestovat s tak zkušeným cestovatelem, jakým je Luboš, byla paráda. Od začátku měl vše do detailu připravené, vše klapalo (a pokud ne, my jsme to fakt nepoznali). Od začátku, tj. od okamžiku, kdy se s námi spojil a domluvili jsme se, že pojedeme, až do dojezdu do ČR, kdy se s námi loučil. Po celou dobu se o nás všechny staral tak, že jsme si to fakt užili. Jsme rádi, že jsme mohli tuto zemi poznat se vším všudy. Jen je nám líto, že to tak rychle uteklo. Jo a kaňoning s klouzačkou byl na jedničku s hvězdičkou. Ještě jednou děkujeme. Alena a Karel

Alena a Karel z Třince

Zirhamia je pre každého kto chce vidieť, spoznať a užiť si super živú dovolenku, v ktorejkoľvek krajine, pri ktorej je vždy super sprievodca. Už som bola dvakrát a stále mi to nestačilo ))))). Už vyberám ďalšiu))).

Oľga Balážovičová

Indonésie – Jáva a Borneo – duben 2023

Luboš je skutečně zkušený cestovatel, umí si poradit v každé situaci. Má přátelské vystupování, jako průvodce mohu doporučit.

Jiří Koch

Chci podekovat Lubovi a nasi cele Lubo group za bajecnou expedici po Jave a Borneu! Uprimne jsem mela obavy z propojeni ruznych charakteru a spolecneho souziti, ale tento socialni experiment me moc bavil a hodnotim ho na vybornou :). Jakozto fanousek neobjevenych mist bez turistu jsem nadsena – centralni/vychodni Javu navstevuji prevazne mistni. Velmi pozitivne me potesil detailni program a organizace cele nasi expedice bez casovych prodlev. Diky teto expedici jsem zjistila, ze cestovat ve vetsi skupine se vyplati jak z financniho hlediska, tak z pohledu poctu mist, ktera chce clovek navstivit. Tezko bych ve stejnem casovem useku za stejne penize videla to co s Lubo group. Lubo a Zirhamko, moc diky za zazitek a uz koukam na dalsi expedice :)!

Michaela Dlouhá

Za málo peněz hodně muziky 🙂

Kamil

Indonésie (Jáva a Kalimantan) byla super – Luboš namíchal pestrý program, který nám umožnil poznat zajímavosti a nasát atmosféru země opravdu důkladně – a když se k tomu sešla i bezva parta, tak to prostě byla skvělá dovolená :-).

Marcela Havelková

Kambodža – listopad 2022

Luboš je znalý a super průvodce. Je vidět že cestování je jeho vášeň. Vše měl skvěle připravené. Mohu ho jen doporučit a jistě s ním ráda pojedu i na další expedici….

Jaroslava Dobrá

Luboš byl super, je vidět, že Kambodža mu přirostla k srdci. Dokáže si poradit v každé situaci a že jich nebylo málo.

Štěpána

Jordánsko 2021 a 2022

Cestovat na vlastní pěst je dneska cool, ale pro leckoho třeba až příliš ambiciózní cíl. Borci ze Zirhamia (konkrétně třeba Luboš) během cesty ukáží, že to není nic, co by se člověk jakéhokoli věku nebyl schopen naučit a naplno užívat. Takový neinvazivní kurz cestování na vlastní triko se spoustou zážitků navrch…:-)

Radek Š.

Expedice pod vedením Luboše Beňa byla pro mne zárukou perfektní organizace, laskavého přístupu ke všem cestovatelům, příjemného, vzájemně se podporujícího a přátelského klimatu. Těšíme se opět někdy příště na setkání.

Lenka Klusová

Expedice Jordánsko byla perfektně připravená a splnila představy nad očekávání. Nezapomenutelné zážitky z kaňoningu nebo z výletů a treků se zapíší nesmazatelně do paměti. Pokud se stalo, že bychom nezvládali nějaký výstup, byl průvodce vždy připraven pomoci nebo připravit alternativní výlet. Musím z vlastní zkušenosti toto ocenit a musím ocenit i pomoc ostatních účastníků. I když jsem se na některé výkony necítila, nálada i chuť vyzkoušet své možnosti a zažít to dobrodružství z cesty dodávala síly. Prostě bylo to fantastické. Oceňuji také komunikativní schopnost našeho průvodce Luboše zajistit výhodnější ceny za ubytování nebo při zajišťování stravování. Průvodce také pomohl s prvním šnorchlováním a byla jsem nakonec nadšená. Protože jsem byla poprvé na takové expedici, bylo také jasně vysvětlováno, co nás čeká na letišti, takže jsem neměla obavy a vše probíhalo hladce bez problémů. S průvodcem Lubošem jsme se cítili v bezpečí a za to moc děkuji.

Iveta Židlická

Takové cestování není asi pro každého,ale my s tím nemáme problém.

Jirka + Milenka

Thajsko 2020

Luboš je dobrý cestovatel!

Oldaš

Kambodža 2019

Expedice Kambodža 2019

Expedice se moc povedla. Sešli se moc fajn lidi a Luboš zajistil zdárný chod expedice a flexibilně reagoval na nenadálé odchylky od plánu.

Marek

Vyjet po padesátce sama s partou cizích lidí se mi na začátku jevilo jako čiré bláznovství, ale nakonec to byl jeden z mých nejlepších životních nápadů. Kambodža mě nadchla a přinesla mi do života další poznání, jak skvěle si doma žijeme a přitom nám často chybí úsměv a pohostinnost. Každý z účastníků byl něčím specifický a zajímavý a dohromady to kupodivu fakt výborně fungovalo, od každého se mám co učit a doufám, že se budeme dál setkávat. Luboš nám zajistil pestrý program a kdyby to šlo, okamžitě si stoupnu na start a jedu znovu!

Lenka Mazlová

Chcete cestovat v malé skupině při zachování velké osobní svobody a nevadí Vám budování blízkých vztahů ve skupině? Pak je zrovna pro Vás cestování ze Zirhamií. Ještě dlouho budeme čerpat pozitivní energii z naší cesty Kambodžou – skutečně neuvěřitelné množství zážitků, poznání, pohody, smíchu – až nás bolela břicha… Zásadně se na excelentním výsledku expedice podílel náš průvodce Luboš Beňo, za což mu patří naše velké DÍKY. Každopádně se těšíme opět někdy příště.

Lenka Klusová

Kambodža 2018

Neuvěřitelné na Kambodži s Lubošem byl po týdnu pocit, jako by první den expedice byl snad před rokem. Každý den plno různorodých zážitků, odměna na ostrově Koh Rong u neuvěřitelně čistého moře za nabitý program po celou dobu expedice byla velmi sladká, nebo spíš slaná:) Na expedici oceňuji příležitost popovídat si s místními o jejich životě, velmi pestrý program a Lubošovu schopnost flexibilně reagovat na neočekávané změny a jeho nekonečně pozitivní přístup:)

Jindra Z.

Expedice do Kambodže pro mě byla velmi inspirativní, naplnila moje očekávání na stoprocent a myslím si, že po této zkušenosti už nebudu mít zábrany vycestovat kdykoliv, kamkoliv a s kýmkoliv 🙂 Poznala jsem 9 nových osobností, na které po těch třech spolu strávených týdnech na cestách nikdy nezapomenu a věřím, že budeme udržovat kontakt i do budoucna. Luboš Beňo nám ukázal jak se dá cestovat „low cost“, byl dobře informovaný o místech, která jsme navštívili, dokázal si poradit v každé situaci a byla s ním prča. Cestování prostě otevírá obzory 🙂