Posnídáme palačinky v restauraci hned vedle hostelu, který je obsypaný místními a není v něm jediný turista a plán na dnešek je jasný. Půjčíme si motorky a pojedeme se podívat ještě jednou do Starého Baganu mezi chrámy. Večer nás čeká odjezd autobusem směrem na barmské pláže.

Jinde by asi nebyl problém si motorku půjčit, ale dovídáme se, že v Baganu je vládou zakázané půjčovat motorky turistům. Pro ty jsou zde připravena elektrokola a jedna taková půjčovna je hned vedle našeho hostelu. Půjčujeme si tři – kluci mají každý svou a do mých řidičských dovedností právě vložila Hanka svůj život 🙂 Cenu jsme usmlouvali na 20 USD pro všechny na celý den, zkontrolovali jsme si, zda máme plnou baterii, abychom nezůstali trčet někde na půl cesty a vyrážíme!

20150314 12,30 - Barma - Bagan

Představte si nejdrsnější motorkářský gang s vousama, tetováním, koženými oblečky a nadupanými stroji. Teď tu představu pětkrát odmocněte, posaďte je na malá a trochu vtipně vyhlížející elektrokola a to se začíná přibližovat našemu vzezření.

20150314 11,28 - Barma - BaganBereme to po méně frekventované starší silnici do chrámové oblasti. Kola mají tři převody a jedou překvapivě svižně. Frčíme si to za chvíli asi 60 km/h. Zastavujeme po cestě, kde se nám to líbí na fotku či dvě. Cesty mezi chrámy nejsou asfaltové, ale spíš písečné s občasným štěrkem. Kdo někdy řídil v písku ví, jak zrádné to může být… Přestože je Bagan hodně turistická destinace, u některých chrámů jsme úplně sami, protože ty masy turistů se na tomto rozsáhlém území snadno rozptýlí. Čas od času si sedneme na drink nebo nějaké jídlo a užíváme si atmosféru míst.

20150314 13,54 - Barma - BaganKdyž se chrámů odpoledne nabažíme, jedeme ještě najít směnárnu na výměnu dalších dolarů. Zatímco jedeme po jedné hlavní silnici a zastavujeme, abychom se mrkli na mapu, ve chvíli, když už prakticky stojíme Franta píchne. Sami to neopravíme, tak volám do půjčovny, že jsme píchli a kde se nacházíme, ať sem za námi pošle někoho, kdo nám to opraví. Zatím si sedáme v klidu do stínu a pozorujeme děcka, jak se baví za plotem skákáním na ohnutou větev stromu. Po půl hodině dorazí opravář a pustí se do práce. S Davidem zatím jedeme do směnárny a když se vrátíme, chce opravář zaplatit. Říkám mu, že my mu platit nebudeme, ať si to domluví u pronajímatele a my se s ním pak případně vyrovnáme při vrácení elektrokol. Chvíli brblá, ale nakonec souhlasí.

20150314 13,07 - Barma - Bagan-2

Dorazíme na hostel, vrátíme elektrokola, ale nikdo tam nebyl, tak jsme kola nechali na ulici a klíče jsem dal se vzkazem do zásuvky v kukani. Takhle to tu chodí. Na hostelu potkáváme partičku mladých Čechů, tak jsme u drinků pěkně poseděli a poklábosili až do doby, než nám přijel v 19h svozný pick-up. Koupili jsme jízdenky do Rangúnu za 18,5 USD, protože jinudy se na pláže dostat nejde. V autobuse potkáváme „baganskou odnož“ naší expedice a máme před sebou další takřka desetihodinový noční přesun do barmské metropole, odkud zítra ráno budeme hledat spojení na pláž. Ještě to bude zajímavé 🙂